dopamin

Az extrém sporthoz a magyar sajtó a következő kifejezéseket társítja: adrenalin, baleset, halálugrás. Ez olyan, mintha egy futballmeccsen csak azt mutatná a televízió, hogy a játékosok lefejelik egymást, aztán agonizálnak a földön.

Friss topikok

Linkblog

MS

Az extrém sporthoz a magyar sajtó a következő kifejezéseket társítja: adrenalin, baleset, halálugrás. Mindez olyan, mintha egy futballmeccsen azt mutatná a televízió, hogy a játékosok lefejelik egymást, aztán agonizálnak a földön.

Az Ericsson 4 szárnyalása

2009.06.19. 12:28 | nas | 2 komment

A finis előtt eldőlt a Volvo Ocean Race végeredménye. A világ legnagyobb földkerülő versenyét az Ericsson 4 nevű hajó nyerte. A tíz etapból ötöt ők nyertek.



A brazil Torben Grael irányította vitorlás a Göteborg és Stockholm közti 500 tengeri mérföldes etapon csak harmadik lett, de összetettben már behozhatatlan, 13 pontos előnnyel vezet a második helyen álló Puma hajó előtt. Az Ericson 4 a Volvo Ocean Race 10 szakaszból ötöt kiemelkedő fölénnyel teljesített. A földkerülő vitorlásverseny utolsó szakasza, a Stockholm és Szentpétervár közti 630 kilométeres táv már csak örömvitorlázás, komoly csatákra nem számíthatunk. A mezőny június 25 – rajtol a svéd fővárosból, a cél Szentpétervár.

Az Ericsson 4 szárnyalása

1. A Volvo Ocean Race-en versenyző nyolc hajó október elején indult a Spanyolországban lévő Alicante kikötőjéből. Az első etap Fokvárosban ért véget, ezt az Ericsson 4 nyerte. A brazil kormányossal hajózó svéd vitorlás ezen a szakaszon világcsúcsot állított fel, 24 óra alatt 594,23 tengeri mérföldet (1099 km) tettek meg. Ezzel megdöntötték a holland ABM Amro 2 elnevezésű hajó hajó által 2006-ban felállított 24 órás rekordot, az Ericsson 4 30 mérfölddel szárnyalta túl a korábbi legjobb időeredményt.

2.

A második szakaszon is a skandináv telefontársaság hajója nyert, az Ericsson 4 elsőként futott be a dél-indiai Cochin városába. Ezzel a csapat megszerezte az abszolút vezetést.

3.

„Hihetetlen volt, egyszerűen hihetetlen. Kétezer mérföldet tettünk meg az Indiai-óceánon és csak néhány perc különbséggel futottunk be a kikötőbe" - nyilatkozta Magnus Olsson, a skandináv telefontársaság második (Ericsson 3) hajójának kormányosa Szingapúrban. Ez volt a harmadik szakasz vége, ezt a távot a spanyol Telefonica Blue nyerte, az Ericson 3 a második helyen végzett.

4. A negyedik szakaszon, a Szingapúr és a dél-kínai Quindao közötti versenyben ismét a Telefonica Blue került az élre. "Ez volt életem legnehezebb versenyszakasza" - nyilatkozta Bouwe Bekking, a hajó kormányosa. Az Ericsson 4 és a Telefonica Blue között hatalmas csata alakult ki, úgy tűnt, hogy a spanyol telefontársaság hajója pontszámban megelőzheti az Ericsson 4-et.

5.

Az ötödik szakaszt tartotta a mezőny a legkeményebbnek, Kínából egészen Rio De Janeiróig kellet vitorlázniuk. Ez csaknem 20 ezer kilométer. A csapatok először délnek hajóztak, keresztül a Csendes-óceánon, majd megkerülték a Horn-fokot, ezután pedig észak felé haladtak Rióig. A nyolcból mindössze 5 hajó rajtolt el. Az oroszok (Team Russia) anyagi gondok miatt függesztették a versenyzést, a Delta Loyd az előző szakaszon elszenvedett sérülései kihagyta a Csendes óceán átszelését. A Telefonica Blue pedig rajt előtt valaminek nekiment, és a tőkesúly fölött az uszonya megsérült. A monstre szakaszt végül az Ericsson 3 nyerte meg. "Végig borotvaélen táncoltunk, közel jártunk ahhoz, hogy tönkretegyük a hajót. Mégis sikerült egy darabban tartanunk, azt hiszem ez a titka a győzelmünknek" - nyilatkozta Rio de Janeiróban az Ericsson 3 hajó skippere (kormányos) Magnus Olsson. A skandináv vitorlázóknak nem indult ígéretesen a verseny leghosszabb szakasza, nyolc órával később startoltak, mint a többi hajó.



6--7-8.

A az ötödik szakasz után kezdődött az Ericsson 4 szárnyalása. A Rio-Boston távot csont nélkül nyerték. Innen a mezőny átkelt az Atlanti óceánon, a cél az Ír partokon lévő Galway volt. Ide is az Ericsson 4 hajó ért elsőnek. A skandináv hajó tovább menetelt, a Svédország nyugati partján lévő Marstrandba ugyancsak elsőként futottak be.

9.

A kilencedik szakaszt a Puma hajó nyerte meg. Ez a hajó állandóan ott volt a tűz közelében. Szakaszgyőzelmet ugyan nem arattak, de következetesen a második-harmadik helyen végeztek. Ennek eredményeként most az ezüstéremre pályáznak az összetett pontversenyben.

Finálé

Az utolsó szakasz, sorrendben a tízedik már nem tartogat meglepetéseket. Olyan, mint a Tour de France utolsó napja. A versenyzők szépen bekarikáznak a célba, a show csak a közönségnek szól, a lényeg eldőlt korábban.

Gazdasági kavarás a verseny körül

Két évvel ezelőtt úgy tűnt, a továbbiakban nincs jövője a 70 lábas osztályhajókkal vívott csapatos földkerülésnek. Érdekes módon vitorlás szakmának nem jött be a verseny, a közönség ugyanakkor odavolt azért, amit a képernyőn látott. A Volvo Ocean Race ugyanis a televíziós közvetítés által 200 ország közel kétmilliárd nézőjéhez jutott el, a sajtómegjelenések pedig minden elképzelést túlszárnyalt. A szervezők 2008-ban elhatározták, hogy új köntösbe csomagolják a VOR-t. A Volvo Ocean Race mezőnye 2006-ig négyévenként hajózta körbe a Földet, azóta viszont kétévente rendezik a viadalt. A táv 9 ezer mérfölddel növekedett, a mezőny 37 ezer tengeri mérföldet hajózott (68.500 km. Minderre azért volt szükség, mert a hajók sebessége évről-évre növekedett. A 2005-2006 VOR győztese 25 nappal volt gyorsabb, mint a 2001-2002-es verseny első helyezettje.

Külön érdekesség, hogy időközben a névadó szponzor, a Volvo nehéz gazdasági helyzetbe került. A márka tulajdonosa, a Ford a három nagy amerikai autógyártó közül az egyetlen, amelyik még nem ment csődbe és nem is kért állami segítséget. A cég az elmúlt években megkezdett reorganizáció során luxusmárkáit értékesítette, mára csak a Volvo maradt a tulajdonában. A Volvo iránt most kínai befektetők érdeklődnek.

Címkék: verseny volvo vitorlás vitorlázás ocean race tengeri

A bejegyzés trackback címe:

https://dopamin.blog.hu/api/trackback/id/tr711195243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miguALE 2010.04.12. 17:39:40

"A brazil kormányossal hajózó svéd vitorlás ezen a szakaszon világcsúcsot állított fel, 4 óra alatt 594,23 tengeri mérföldet (1099 km) tettek meg."

ez gondolom 24 óra akart lenn; oké hogy gyors hajók, de azért a 275 km/h kicsit soknak tűnik :D

nas 2010.04.22. 10:04:00

hűha. elírtam. kijavítom.
süti beállítások módosítása