A hétvégén a Nemzeti Közlekedési Hatóság légiközlekedési igazgatósága teljes légtérzárat rendelt el. Mindenkit, többek közt a siklóernyősöket és a vitorlázórepülőket is a földre parancsolták. Ezzel arról tettek tanúbizonyságot, hogy a döntéshozó pozíciókban hozzánemértők csücsülnek. Sehol máshol Európában nem korlátozták azokat, akiknek a hamu nem teszi tönkre a hajtóművét.
A hétvén teljesen lezárták Európa légterét, egy repülő sem volt az égen. Ennek szívből örültek a siklóernyősök és a sárkányrepülők, akik a légiforgalom miatt folyamatosan szívnak. Példának okáért itt van Budapest. A Hármashatárhegyen, illetve a Pilis hegységben egy csomó nagyszerű starthely van, csakhogy a Ferihegyi reptérre tartó utasszállítógépek szinte a fákat karcolják. Amikor a 13-as siklópályán hozzák be a nagyvasakat, akkor azok 8-900 m tengeszint feletti magasságon csúsznak be a Bécsi út felett. A Hármashatárhegy csaknem ötszáz méter magas, az érvényben lévő játékszabályok szerint a siklórepülők (siklóernyő, sárkány, vitorlázógép) maximum 750 méterig emelkedhetnek. A pilóták ezt nem szeretik, de be kell tartaniuk. Ha távot akarnak repülni - amihez magasra, akár 2500 méterre kell kiemelkedni, akkor a Bükkbe vagy Mártába kell utazniuk.
Most, hogy nem jártak a repülőgépek szabadon lehetett repülni Európa nagyvárosai körül. Egy német pilóta szombaton az alábbi videót töltötte fel a youtube-ra. A felvételen azt látjuk, hogy egy nagyváros reptere fölött emelkedik egy termikben. Máskor ez elképzelhetetlen, az oda tévedt sárkányrepülőt vagy siklóernyőt gépágyúval szednék le az égről.
Itthon a Nemzeti Közlekedési Hatóság légiközlekedési igazgatósága teljes légtérzárat rendelt el. Tehát semmilyen repülőeszközzel nem lehetett repülni. Ezzel arról tettek tanúbizonyságot, hogy döntéshozó pozícióban hozzánemértők csücsülnek. Sehol máshol Európában nem parancsolták földre azokat, akiknek nem árt a hamu.
Az egész légi hiszti az izlandi Eyjafjöll vulkánból kiáramló hamu miatt alakult ki. A nagyon finom porfelhő azért árt a gépeknek, mert a modern turbinalapátokat belülről hűtik levegővel. A levegő a turbinalapátok kilépőélén tűhegynyi lyukakon távozik. Ha ez eltömődik, akkor a lapát túlhevül, deformálódik, megolvad. A hatalmas levegőfelesleg miatt jóval több levegő, (-és benne por) megy át a turbinán, ezért árthat ez a kis por is. Ezt "élesben" kipróbálta két finn vadászgép, és a turbina szétszerelése után találtak károsodást.
Persze magyar pilóták magasról tettek hivatalos tiltásra. A szombati nap győztese ez a pilóta, aki vastagon berepült Budapest fölé.